2 Eylül 2014 Salı

Mimler 1 - 2 - 3 #




   Merhabalar;

   Uzun zamandır bloga pek uğrayamadım, sınav stresiydi, mezun olacak mıyım derdiyken güzel bir ortalamayla mezuniyetimi ilan ettim. Babamın dediği gibi işe girmiş olsam şu an emekli olmuş olurdum sanırım 16 yıl dile kolay, lgs'siydi daha sonra oks olmasıydı; öss'siydi daha sonra ygs ve lys olmasıydı derken kafayı oynatmaya ramak kala üniversiteye de girip bu zorlu macerayı tamamlamış oldum. Darısı bir sabit duramayan kıpraşıp kıpraşıp insanı çileden çileye sokan sistem içinde öğütülmeden kurtulmasını dilediğim öğrenci arkadaşlarımın başına. Ha rahatladım mı?  tabiki hayır. Benim için de hayat henüz yeni başlıyor, yıllarca okumaya alıştırılmış bünyem benim için henüz çok yeni olan staja, iş hayatına bakalım nasıl bir uyum sağlayacak.

    Neyse gelelim Mim'lere. Daha önce hiç mim yapmamıştım, gördüğüm kadarıyla mimler daha çok bloggerları tanımamıza yarayan sorulardan oluşan anketimsi şeye verilen ad. Bu hususta pek başarılı cevaplar vereceğimi sanmıyorum ama elimden geldiğince beni Mimlemiş saygıdeğer arkadaşların emeklerinin karşılığını vermeye çalışacağım.

1.MİM

   Öncelikle sevgili Kitapkuşu'nun bir mim'i vardı, son zamanlarda herkese önerdiğiniz kitaplar adlı.Kendisine beni mimlediği için çok teşekkür ediyorum. Mime gelirsek;  Açıkçası blogumdaki tanıtımı olan son kitaplar taze taze okunduğu için son zamanlarda sıcağı sıcağına tarafımca önerilen kitaplar. Bir de her okurun ilgisi farklı olduğu ve olabildiğince her konudan okuyan bir okur olduğum için kitap tavsiyem kişiden kişiye göre aşırı şekilde değişiyor. Bu yüzden şu kitap veyahut bu kitap diye belirlemem gerçekten zor.

2.MİM

     Gökyüzükitaplığı adlı güzel bir bloga sahip sevgili meslektaşım tarafından mimlendiğim Kitaplığınızdaki En İyi 10 Kitap Kapağı adlı mim. Açıkçası en korktuğum ve bir gün mimlenirsem nasıl cevaplayacağımı bilemediğim 'En'li mimlerden biri. Çünkü benim genel anlamda 'Enler'im yoktur. Zamana, mekana, konuya bağlı 'Enler'im vardır. O yüzden şu an 'Enler'im dediğim şu an için böyledir dün için böyle olduğunu yarın için böyle olacağını kesinlikle sanmıyorum. Ohh derdimi anlattım birz da olsa rahatladım yahu.

     En iyi kurguya sahip 10 kitap dese cevaplayamayacağım ama kapak dediği için daha rahat cevaplayacağımı tahmin ettiğim bir mim benim için. Neden mi? Çünkü ben tam bir çizim kapak hastasıyım!!! Hepsi çizim değil mi ulan? dediğinizi duydum tamam evet hepsi öyle amma velakin ben bizzat elle çizilen renkli kitap kapaklarına bayılıyorum. Nostalji takıntılı, antika meraklısı bir insan olarak bir tek kapak güzelliğine bu kitaplarda bakıyorum. Diğer kapaklılardan da elbette beğendiklerim oluyor nadir de olsa, onlardan da seçeceğim muhtemelen. Off amma uzun yazdım çenem açıldı iyice. Huu!! orada birileri kaldı mı? ne bekliyordum ki çoktan kaçırdım milleti! neyse ben de kendi kendime takılırım o halde napalım. Beğendiklerim arasından zar zor eleme yapıp seçtiğim 10 kitap kapağı ;

1-

2-

3-

4-

5-

6-

7-

8-

9-

10-


3.MİM

   Gelgelelim 3.Mim'e. Gerek okuduğu kitaplar gerek yorumlarının kalitesi ile çok severek takip ettiğim bir blog olan Kitap Notları beni mimlemiş. Kendisine teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum. Sorular baya bir okkalı görünüyor, umarım rezil olmadan altından kalkabilirim.

1- Çok kitaptan oluşan seriler mi ya da tek kitaplar mı?

Açıkçası böyle bir ayrım yapmam. Kitaplarda dikkat ettiğim şeyler böyle kabataslak çizgide ve yüzeysel değildir. Bolca araştırmadan kolay kolay bir kitabı almam ve seri yahut tek olması kesinlikle bir kriter değildir benim için.

 2- Sadece kadın yazarları mı yoksa erkek yazarları mı okumak? 

Böyle ayrımcı bir politika izlemem. Hatta kadın yazar, erkek yazar denilmesi bile hoş değil bence. Benim için sadece 'Yazar' vardır cinsiyetiyle değil yazdıklarıyla ilgilenirim.

3- Kitapçıya gidip kitap almak mı, internet üzerinden kitap almak mı?

Kitapçıları gezmeyi çok severim. Her gidişimde her kategoriyi gezer ve alınacak birçok liste hazırlar çıkarım maalesef liste hazırlayıp çıkarım diyorum çünkü etiket fiyatlarından satış yapan kitapçılardan 5 kitap alacağıma internetten 10 kitap alırım. Ancak izlediğim bu stratejiyi birçok okurun izlediğinin farkındayım ve kitabevlerinin kapanmasından da korkmuyor değilim; kitapları orada inceliyor ve çoğunlukla şehrin boğan kalabalığından, gürültüsünden kitabevlerine sığınarak nefes alıyorum. Hatta mümkünse bi yatak bi döşek atıp orada pineklemek istiyorum, neyse konu sapmasın, kısaca kitapçıda gezerim, incelerim; internetten de alırım. 

4- Film olan kitapları mı dizi olan kitapları mı okumak? 

Yine hiç önemsemediğim bir kriter hatta benim için kriter bile değil. Sadece okuduktan sonra filmi de var mı diye bakarım varsa bir de onu izleyeyim nasılmış, kitabın içine nasıl etmişler yahut kitaptaki temayı yakalayabilmişler mi diye onun haricinde kitap okumamda bu durumun hiçbir etkisi yok.

5- Günde 5 sayfa okumak mı yoksa haftada 5 kitap mı?
Benim devrelerim soruyu yine algılayamadı. Zamana, mekana , konuya, anlatıma bağlı olarak değişkendir okunan sayfa sayısı, kaldı ki bunu önemseyenleri de anlamıyorum kusura bakmayın ama. Ben bir kitabın insana ne kattığıyla ilgileniyorum yoksa bazı kitaplar var ki milyonlarca sayfa okusam da benim için sadece zaman kaybıdır. Lakin bir 'Küçük Prens' ya da 'Martı' kitapları incecik olmasına rağmen insanın dünyasını yerle bir ederler. Darman duman eder sizden geriye bir şey bırakmazlar, siz de mecburen yeni temeller üstünde kendinizi yeniden ve daha sağlam inşa etmek zorunda kalırsınız, hah işte bir kitapta aradığım en önemli şey budur benim.

6- Profesyonel bir yazar olmak ya da profesyonel bir yorumcu olmak?  

Acemi bir yazar ve acemi bir yorumcu olmak en güzeli. Profesyonel dediğin kendini artık geliştiremeyendir, halbuki bir insan hayat boyunca her şeyde acemi hissetmelidir ki ustalığın kibrinde kaybolup gitmesin, kendi kendini köreltmesin.

7- En sevdiğiniz 20 kitabı tekrar tekrar okumak mı yoksa her gün daha önce okumadığınız yeni bir kitabı okumak mı? 

Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın...  der Ataol Behramoğlu

 Ben de her gün yeni bir insan, yeni bir hayat, yeni bir kitap peşindeyim. Ölümlü canlılarız ve zaman kısa, o yüzden olabildiğince çok ileri gitmeye çalışıyorum ama bu sırada öyle kitaplarla karşılaşıyorum ki ben istemesem de onlar başucuma gelip yerleşiyor. Bu kitaplar haricindeki kitaplara geri dönmüyorum malesef.

8- Kütüphanede çalışmak mı kitap satıcısı olmak mı?

Kütüphanede çalışmak tabiki. Ücretsiz kitap vermek, sınırsıza yakın kitaplarla haşır neşir olmak, eski kitaplarla başbaşa kalmak off ne kadar harika değil mi? Ama sahafları da es geçmeyeyim. İşini hakkıyla yapıp satıcı pozisyonunda olmayan sahaflara saygım sonsuzdur onlar satıcı değil bilgi ve kitap paylaşıcılarıdır. Ama eski kitap satıcısından ileri gidemeyen sahafları ise salt kitap satıcısı olarak görmekteyim malesef ve ticaretten başka bir şey yaptıklarını sanmıyorum. 

9- En sevdiğiniz türde kitaplar okumak mı yoksa en sevdiğiniz tür hariç diğer tüm türlerden kitaplar okumak mı?

Ben her türden kitap okurum, kendimi sınırlamam, yeni türler ve kitaplar keşfetmek en büyük hobimdir, siz bana tavsiye edin okurum, yeter ki beni değiştirsin, dönüştürsün, yeni bir ben keşfettirsin. Ben okuduktan sonra bir daha eski ben olmayayım; ben aynı kaldıktan sonra ne anlamı var ki o kitabın?

10- Sadece fiziksel kitap kopyalarını okumak mı yoksa sadece e-kitap okumak mı?

E-Kitap sevmiyorum ben, ama mecburda kalırsam okurum. E-kitabı da destekliyorum açıkçası ama bir alternatif olarak; bir zorunluluk olarak asla değil! İsteyen e-kitap okusun okuyabiliyor ve seviyorsa, isteyen de kitabın kendisini okusun. Sadece tek isteğim var ister e-kitap ister  fiziksel kitap olsun fiyatları biraz daha normal miktarlara çekilsin, bilhassa okuru yolunacak kaz gören yayınevlerine sesleniyorum. Kitap bir lüks değil ihtiyaçtır, kitaplarınıza etiketi çekerken lütfen bunu göz önünde bulundurun!


   Evet elimden geldiğince yapılan mim sırasına göre cevaplamaya çalıştım soruları. Bilmiyorum sonuna kadar okuyacak bir babayiğit çıkar mı :) Buraya kadar gelen varsa da kendisini gönülden tebrik ediyorum. Göz ucuyla bakanların da gözlerine sağlık. 

Herkese keyifli kitap okumalar diliyorum.

4 yorum:

  1. Hepsini okudum kiiii yalniz son mimde darmaduman etmişsin soruları sevdiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten tebrik ediyorum ne yalan soyleyeyim ben bile usenir okuyamazdim sanirim :D sorulari sevdiyseniz o halde ozunkitaptutkusunu bu mimle mimleyeyim :D sizden de bekliyorum sorularin cevaplarini darmanduman etme siradi sizde :D (selam verip borclu cikmak bu olsa gerek :D)

      Sil
  2. çok güzel kitaplar seçmişsin tatlım özellikle Kinyas ve Kayra'yı unuttuğum için kendime kızdım en sevdiğim kitap kapağı da çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim öyle seçmeye çalıştım bu tarz zevklerime pek güvenmem aslında :) Kinyas ve Kayra'yı kapak- içerik- yazar üçlemesi şeklinde seviyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...