KİTAP 11 # ERKEN KAYBEDENLER - EMRAH SERBES

 

ERKEN KAYBEDENLER


Emrah Serbes



İletişim Yayınları
14.Baskı 2013

    Bir Ankara Polisiyesi: Behzat Ç. dizisi ile bir Angaralı olarak gönüllerimizi fethetmiş, Angara'nın gururu Emrah Serbes'in okuduğum ilk kitabı.

    Ama itiraf etmek istiyorum ki sanırım hata ettim Emrah Serbes'in ilk olarak bu kitabını okumakla.
    Neden mi?
    Çünkü kitap bildiğin erkek hikayelerinden oluşuyor hatta bebe hikayelerinden desek daha doğru olur ve haliyle erkek olmayan bendenizi ara sıra bunalttı.Yani tamam erkeklerin dünyası nasıldır, birkaç erkek bir araya gelince neler konuşur? futboldan bu kadar zevk almalarının arkasında yatan keramet nedir? her an geyik yapma akabinde bir yan bakma ile kafa-yumruk-tekme girme potansiyeline sahip bu canlıların duygusallık eşikleri nedir? gibi soruların cevaplarını ben de merak ediyorum.Ama kardeşim erkeklerin dünyası bu kadar mı bunaltıcı olur?Yanlış anlaşılmasın erkeklerin dünyasını sevemedim ben ama Emrah Serbes'in yazdıklarına bayıldım başka bir kitabından başlasam herhalde hiç kendime gelemezdim.Zaten konuyu benim için çekilir kılan da bu konuyu işleyenin Emrah Serbes olması oldu.Yoksa çabuk öfkelenen, kolay vazgeçen, baştan çıkmış saf ergen bebelerin dertlerinden sıtkım sıyrılırdı.

    Öncelikle kitap bir roman değil uyarıyorum zira ben roman sanmıştım siz sakın sanmayın.Kitabımız 7 bebe öyküsünden oluşuyor.Sabahtan beri bebe diyorum çünkü gerçekten bebeler var bu kitapta, en küçüğü 5 en büyüğü 17 yaşında.Zaten kitabın adı da bu bebelerin erken yaşta kaybetmelerinden ileri geliyor.

    Kitaptaki her bebede ise yaş fark etmeksizin saptadığım ortak noktalar var; bir kere hepsi sigara içiyor evet beş yaşındaki bebe bile arada bi fırt tüttürüyor.
İkincisi; bunların hepsinin hormonları fazlasıyla çalışıyor, gözleri kızların hep bi taraflarında ağızları ise şekspir ayarında laflar yapıyor.
Üçüncüsü; hepsi doğuştan asi çünkü hayatın tekmesini daha o yaşta yemişler, yaşıtlarından önde olmaları da bu tekmenin ivmesel olarak kendilerine kattıkları hızda saklı.
Dördüncüsü ise; hiçbirinin sevdiği kızla ilişkisinin mutlu bir sona erememesi.( 5 yaşında evlenme teklifi reddedilen her insanın başına gelebilir böyle şeyler hangimizin başına gelmedi ki? (!).)

    Kitaptaki ilk Öykü ''Anneannemin Son Ölümü''nü çok beğendim.Ama en çok tuttuğumsa ''Korhan Ağbi'nin Kardeşi''ydi.Yazar baya bir döktürmüş bu öyküde.Şimdi bile hatırladığımda ön sırada oturan Esra'nın saçıyla oynayan, mahalle maçında en labut şahıs olarak kaleye kaleci olarak dikilen, Korhan Ağbi'nin çarpım tablosunda birbirine çarpılacak iki baştan birine sahip şansızlardan biri olarak kurban giden sanki benmişim gibi hissediyorum.Emrah Serbes'i sevmem için en büyük sebepsin sen Korhan Ağbi!

Uzun lafın kısası ben kitabı çok beğendim, okumayı düşünen ya da düşünmeyip şu andan itibaren düşünebileceğini düşünen (bu arada inception vardı bi ara ne oldu ona?) herkese tavsiye ederim.


Yazarın okuduğum / başta okumak istediğim önerebileceğim kitapları: Her Temas İz Bırakır, Son Hafriyat, Hikayem Paramparça.

KOCAMAN BİR DİPNOT:

Emrah Serbes'in son kitabı ''DELİDUMAN'' şu an önsiparişte.Yazarımızın matbaadan taze çıkacak kitabını almak ama öncelikle incelemek isteyenler buyursun resme tıklasın:





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KİTAP 15 # SİLO - HUGH HOWEY

KİTAP 3 # MACERA TÜNELİ 4- UZAY DIŞINDA YOLCULUK- EDWARD PACKARD

KİTAP 10 # BİR CEZA AVUKATININ ANILARI - Av. Prof. Dr. FARUK EREM